Produkty oferowane przez Hortorusa objęte są gwarancją producenta.
Wszelkie wady produktów powinny być zgłaszane Hortorusowi niezwłocznie po ich wykryciu.
Informacja o wadach powinna być przekazana w formie pisemnej z załączonym zdjęciem produktu z widoczną wadą będącą podstawą reklamacji. W razie reklamacji produktów w postaci roślin użytkownik winien wykazać (np. poprzez przesłanie zdjęć), że rośliny zostały prawidłowo zasadzone, w szczególności w miejscu adekwatnym dla wymagań bytowych danej rośliny oraz że były w sposób należyty pielęgnowane w okresie po posadzeniu do dnia wykrycia wady.
Reklamacje należy składać w formie pisemnej na adres siedziby Hortorus.
Użytkownik ma prawo zgłaszać reklamacje również w przedmiocie nienależytego działania sklepu.
Wszelkie reklamacje dotyczące sklepu powinny być zgłaszane poczta elektroniczną na adres mailowy Hortorusa podany w Regulaminie.
W zgłoszeniu reklamacji użytkownik powinien opisać przyczyny reklamacji.
Hortorus nie świadczy wsparcia technicznego ani pomocy dotyczącej obsługi oprogramowania zainstalowanego na komputerze / telefonie / tablecie czy innym urządzeniu użytkownika w celu obsługi sklepu.
Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni roboczych od daty zgłoszenia.
Po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego użytkownikowi przysługuje prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym.
Użytkownik będący konsumentem lub użytkownik, do którego stosuje się przepisy zastrzeżone dla konsumentów ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia, o którym mowa powyżej, użytkownik powinien przesłać Hortorusowi jednoznaczną informację o odstąpieniu na adres email Hortorusa podany w ust. I Regulaminu lub na adres siedziby Hortorusa o przykładowej treści: „Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy dostarczania treści cyfrowych zakupionych w sklepie pod adresem hortorus.pl zawartej w dniu ____ przez (Imię i nazwisko konsumenta): Adres konsumenta: Data: Adres e-mail podany podczas autoryzacji lub rejestracji, Podpis (wymagany tylko w przypadku korespondencji pocztą)”.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy sprzedaży wystarczy, aby użytkownik będący konsumentem (lub traktowany jak konsument) wysłał informację o odstąpieniu przed upływem terminu na odstąpienie. Po otrzymaniu informacji o odstąpieniu Hortorus niezwłocznie prześle użytkownikowi potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy w takiej samej formie, w jakiej otrzymało informację o odstąpieniu.
W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży użytkownik będący konsumentem (lub traktowany jak konsument) otrzyma niezwłocznie, lecz nie później niż 14 dni od dnia poinformowania Hortorusa o odstąpieniu, zwrot zapłaconej ceny.
Skorzystanie z produktu przed upływem terminu na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jest równoznaczne z utratą przez użytkownika prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży.
Po odstąpieniu od umowy sprzedaży użytkownik winien zwrócić Hortorusowi produkt, od którego zakupu odstąpił, w stanie umożliwiającym jego dalszą sprzedaż.
Koszty zwrotu produktu, od którego zakupu użytkownik odstąpił, obciążają użytkownika.
Użytkownik ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu, od którego zakupu odstąpił, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza niezbędną konieczność związaną ze stwierdzeniem jego jakości lub przydatności do umówionego użycia.
W razie zwrotu produktu, od którego zakupu użytkownik odstąpił, w stanie niezupełnym lub nieprzydatnym do dalszego użycia, w szczególności zniszczonego lub uszkodzonego, użytkownik winien jest wyrównać Hortorusowi wyrządzoną szkodę wynikającą z utraty przez produkt jego właściwości lub ze zmniejszenia jego wartości.